Патент на Voxy за Иновативен подход към обучението на втори език

Патент на Voxy за Иновативен подход към обучението на втори език

Патентът разглежда критичния въпрос за превръщането на приложими материали от реалния свят на английски език в ефективни учебни материали

Voxy, единственото онлайн езиково решение, предлагащо изцяло персонализиран и адаптивен курс по английски език, базиран изключително на съдържание от реалния свят, е получил патент за своя иновативен метод за идентифициране на най-много подходящи ключови думи в текстово базиран ресурс за обучение на втори език.

„Радваме се, че патентовахме нашия уникален подход към създаването на материали“, каза Кейти Нилсън, главен образователен директор на Voxy. „Комбинирайки нашия ефективен, персонализиран процес на извличане на ключови думи с преглед от експерти, можем да предложим на обучаемите наистина иновативни, адаптивни и персонализирани обучения.“

Педагогическият подход на Voxy към изучаването на английски език се основава на десетилетия емпирично тествани академични изследвания, включително данни, които показват, че учащите езици са по-склонни да се усъвършенстват, когато се учат от материали, които са подходящи за техните цели и лични интереси и са съобразени с техните текущи нива на владеене.

Учебните дейности и материалите за учащите втори език традиционно се подготвят лично от учител, автор на учебник или планиращите учебен план, след което се възпроизвеждат масово. Проблемът при този модел е, че едни и същи статични материали трябва да служат на много хора и не отговарят на уникалните нужди на отделните обучаващи се. Освен това този традиционен модел е изключително трудоемък, което прави актуализирането на учебните материали скъпо и практически невъзможно да бъде осъществено своевременно.

Voxy е първата и единствена платформа за изучаване на език, която се занимава с този проблем чрез изграждане на инструмент, който позволява на разработчиците на учебни програми бързо да трансформират автентични англоезични материали в ефективни учебни материали, като автоматизират идентифицирането на ключовите думи, които ще позволят на учащия да разбере по-добре значението на текст. Въпреки че извличането на ключови думи не е нова техника, известни са по-ранни подходи за пренебрегване на определени думи, които всъщност могат да бъдат много полезни за учащия втори език.

Този подход е изключително полезен за създаване на потребителско съдържание за институционални партньори, тъй като позволява по-ефективно създаване на учебни материали. Например, Voxy може да вземе собствено съдържание на английски език на бизнеса – като ръководства за обучение на служители или годишни отчети – и да го превърне в материали за обучение на езици за чужденци, които не говорят английски. Това позволява на Voxy непрекъснато да актуализира библиотеката си със съдържание, което означава, че обучаемите се учат винаги с актуални ресурси.

Методът на Voxy включва особен акцент върху думите, които са най-подходящи за обучаемите на английски език, а разговорите – общи фрази или двойки думи – които изследванията показаха, са важни за разбирането на английски език. След като тези ключови думи и разговори се идентифицират с помощта на алгоритми за обобщаване на текст и обработка на езика, изходът на алгоритмите се проверява и одобрява от екипа за разработка на учебни програми и Voxy създава учебни дейности, които поддържат специфичните нужди на обучаемите. Voxy е и единствената платформа със собствен алгоритъм, който отчита нивото на трудност и тема на всеки ресурс заедно с други данни, което дава възможност Voxy да доставя учебни материали, които динамично се адаптират към специфичните нужди на обучаемия в реално време.